sobota, grudnia 8

008† Super Hero; CSS: cechy, selektory

I znów prawie miesiąc ciszy na blogu, ale kurczę jakoś nie mam motywacji tutaj pisać. Za to udostępniłam mojego bloga, gdzie znajdują się same kody, ale o tym potem. Dzisiaj przygotowałam dla was troszkę cech przydatnych do formatowania wyglądu postów(i nie tylko) i przy tym będzie kilka selektorów :)

No to zacznijmy od selektorów:
  1. .post-outer lub .date-posts lub .post-outer:first-child /*CAŁY POST OPRÓCZ DATY*/
  2. h3.post-title, h4 /*TYTUŁ POSTU*/
  3. .post-header-line-1 /*PRZYKŁAD*/
  4. .post-body /*TYLKO TREŚĆ NOTKI*/
  5. h2.date-header span /*TYLKO DATA*/
  6. .post-labels /*ETYKIETKI POD POSTEM*/
  7. .post-footer /*STOPKA POSTA*/
  8. .post  /*PRZYKŁAD*/
  9. .main-inner .section:last-child .Blog:last-child /*WSZYSTKIE POSTY na głównej BEZ ODDZIELENIA OD SIEBIE*/
  10. .date-outer /*PODOBNIE JAK POPRZEDNIO, JEDNAK POSTY SĄ ODDZIELONE*/
  11. .date-outer:first-child /*TYLKO PIERWSZY POST*/
  12. .date-outer:last-child /*TYLKO OSTATNI POST*/
  13. .post-body img /*OBRAZKI W POSTACH*/
  14. #blog-pager /*PRZYKŁAD*/
  15. .blog-feeds, .post-feeds /*PRZYKŁAD*/
  16. .post-outer .comments /*PRZYKŁAD*/
Cechy:
  1. border-radius: 60px; /*zaokrąglenie wszystkich rogów*/
  2. border-radius: 60px 30px 20px 10px; /*zaokrąglenie poszczególnych rogów*/
  3. border: 4px double green; /*obramowanie: grubość, styl, kolor*/
  4. border-bottom: 4px double green; /*obramowanie tylko na dole*/
  5. border-top: 4px double green; /*obramowanie tylko na górze*/
  6. border-right: 4px double green; /*obramowanie tylko z prawej strony*/
  7. border-left: 4px double green; /*obramowanie tylko z lewej strony*/
  8. background-image: url(LINK); /*tło obrazkowe*/
  9. color: white; /*kolor czcionki*/
  10. font-size: 95px; /*rozmiar czcionki*/
  11. font-family: georgia; /*rodzaj czcionki*/
  12. letter-spacing: 0.5px; /*ostępy między literami*/
  13. margin-top: 10px; /*margines górny*/
  14. margin-bottom: 10px; /*margines dolny*/
  15. margin-left: 10px; /*margines z lewej*/
  16. margin-right: 10px; /*margines z prawej*/
  17. line-height: 1.1; /*odstępy między wierszami*/
  18. text-indent: 80px; /*przykład*/
  19. text-align:justify; /*teskt wyjustowany*/
  20. text-align:left; /*tekst wyrównany do lewej*/
  21. text-align:right; /*tekst wyrównany do prawej*/

Wszystkie cechy i selektory działają w szablonie Awesome Inc. w innych nie wiem, bo wszystkie swoje szablony robię tylko na podstawie tego szablonu, dlatego nie orientuję się za dużo w innych. Uzbierałam ile mogłam, możliwe, że coś pominęłam, ale każdemu się zdarza :p. Cechy do formatowania tekstu znajdziecie tutaj. ;)
Jak będzie trochę motywacji pod postacią komentarzy rzecz jasna ;p to wtedy zrobię kolejną notkę z kolejną dawką selektorów i cech chyba, że chcecie coś innego, to się wtedy nad tym zastanowię ;)

Blog o którym wspomniałam wcześniej


3 komentarze:

  1. Och, chętnie skorzystam z tych kodów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo ;)
    Dzięki Tobie jestem do przodu o 10% z nauką CSS
    tylko jeszcze nie ogarniam jak tego używać xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Widocznie przy edycji usunęłam literkę niechcący, zaraz poprawię, jak najbardziej kojarzę twój blog, twoje instrukcje z css z bardzo mi pomogły podczas tworzenia tego bloga ;)

    Dodaje Cie do link credits, przepraszam że tak późno ale przez to przeprowadzkę byłam roztargniona, dodaje również bloga do elite ;)

    { CONEQ }

    OdpowiedzUsuń