poniedziałek, listopada 5

005† Love like oxygen; szeroka lista

 I znów miesiąc się tutaj nie udzielałam i zablokowałam dostęp. Czemu to zrobiłam, bo trochę mnie to wszystko odrzuca szczerze powiedziawszy. Te całe blogowanie. Jedynie, co to chcę mi się robić szablony, ale to pochłania tak dużo czasu, że nie ma skąd go brać...
Jak wam się podoba nowy szablon? ;>
I strasznie mi przykro, że pod poprzednim postem nie ma ani jednego komentarza:C
Dzisiaj przygotowałam dla was kod HTML, który odpowiada za szeroką listę.




Poniżej widzicie kod w całości, ale teraz chcę kilka rzeczy wyjaśnic:
1. <option style="background: #f1f1f1;" value="LINK DO POSTA" />TYTUŁ
można dawać różne kolory zamiast  #f1f1f1 . W miejsce "link do posta" wklejacie adres notki, a w tytule - jej tytuł. Background oznacza tło pod wybrany link. Można sobie dowolnie zmieniać, ale najlepiej mieć w jednakowym kolorze, albo zmieniony co drugi, ale co kto woli :). Na upartego można też upchać obrazek, ale tego nie polecam, więc nie pisze :p
2. border: 1px solid #ffffff; color: #000000; font: 8pt verdana;
border to w języku polskim ramka, a 1px wyznacza jej grubość napis solid(linia ciągła) można zastąpić: dotted(kropki), dashed(kreski), double(linia ciągła podwójna). Za kolor odpowiada #wartość, którą zawsze można zmienić, font to czcionka, 8pt odpowiada za wielkość, a verdana za rodzaj.
3. Szerokosc ustawia się sama. Nie trzeba jej nigdzie wpisywać.
4. Wklejamy cały kod, a wartości zmieniamy tylko tam gdzie wyżej opisałam.
5. Żeby umieścić więcej niż te 3 linki w szerokiej liście należy skopiować podany fragment
<option style="background: #f1f1f1;" value="LINK DO POSTA" />TYTUŁ
i wkleić tuż za poprzednim.


<select name="ArchiveMenu" onchange="location.href=this.options[this.selectedIndex].value;" style="background: #000000; border: 1px solid #ffffff; color: #000000; font: 8pt verdana; padding: 2px; width: 100%;">/* credit: pretty-sinner.blogspot.com ! */
<option value="/" />SZEROKA LISTA
<option style="background: #f1f1f1;" value="LINK DO POSTA" />TYTUŁ
<option style="background: #e5e5e5;" value="LINK DO POSTA" />TYTUŁ
<option style="background: #dbd9d9;" value="LINK DO POSTA" />TYTUŁ
</select>


Obecnie będę pracowała nad szeroką listą automatyczną, czyli żeby było podobnie jak na Onecie, ale cudów nie obiecuję, bo to nie jest łatwa sprawa, więc zanim cokolwiek mi wyjdzie minie sporo czasu. Nie zajmę się tym od razu, bo brakuję mi czasu, ale jak tylko zacznę będę informować o postępach:D
Macie jakieś życzenia, co umieśc w następnej notce? :)
Pozdrawiam,
Feyris (bleachowa)

10 komentarzy:

  1. Świetny blog! Jestem zachwycona tak pomocnymi notkami, prowadzę szabloniarnię i wszystkie kody czy instrukcje są mi bardzo potrzebne, a tutaj jest ich bardzo dużo. Dziękuje za to wszystko, co piszesz, mega pomocne! Twój blog napawa mnie inspiracjami, wizjami szablonów z użyciem kodów :) Pozdrawiam i pisz dalej! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, niezmiernie mi miło, że to co tu wypisuję się przydaję! To naprawdę napawa mnie do dalszego prowadzenia tego bloga, bo ostatnio coś brakowało mi motywacji. Dziękuję<3

      Usuń
  2. Blicziii, ja cię chyba zamęczę na gadu pytaniami o efekt, bo jest zajebisty noooo xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się strasznie podoba szablon o.o Jest po prostu... Śliczny xD Normalnie rzygam tęczą.
    Ale pisz dalej!!! Znajdą się ludzie, którzy czytają (np. taka ja) twojego bloga, więc... pisz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak wgl, to z jakich anime masz te zlepki?

      Usuń
    2. Niestety oni nie pochodzą z żadnego anime(przynajmniej z tego co mi się wydaję), bo nie znam żadnej z tych postaci, a na zerochan w tagach było OC. :(

      Usuń
    3. Aaa :)) To ktoś ma talent ;D

      Usuń
    4. Zgadzam się z tym *.*
      ;D

      Usuń
  4. Kurczę Feyris, ja zawsze wiedziałam, że robisz niesamowite szablony - ale tym tu, głównym, przeszłaś samą siebie! Jest prze-cu-dny i czy ja wariuję, czy rzeczywiście w prawym, dolnym rogu szablonu są chłopcy z Hakuouki Shinsengumi Kitan? Och bosze, tak bardzo dobrze~
    Jakoś tak nie pasuje mi tylko ustawienie ramki z tagami, przesunięta niżej(mam takie przynajmniej wrażenie) wyglądałaby lepiej, no i nie zakrywałaby cudownego pana oblizującego wargi <3

    Jestem pełna podziwu dla Twoich umiejętności i samozaparcia! Stanowisz dla mnie wzór i inspirację,
    D Z I Ę K U J Ę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeju, bardzo dziękuję<3

      Co do chłopców z dolnego prawego rogu to niestety nie są z Hakuoki, to oryginalne postacie jakiegoś artysty. (Mam o wiele więcej takich to może coś z nimi zrobię)

      Usuń